Fandom

Legopedia Wiki

BIONICLE

2320stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja1 Udostępnij
Ikona żółty klocek.png Ten artykuł nie jest jeszcze kompletny. Jeśli możesz, uzupełnij go.
Pomocne mogą być Ci w tym ewentualne wskazówki zamieszczone na stronie dyskusji.
BIONICLE
BIONICLE Logo.png
Główna seria: Technic
Dostępna w latach : 2001-2010, 2015

BIONICLE (Skrót od Biomechanical Chronicle - Biomechaniczna Kronika) - linia zabawek produkowanych przez LEGO Group rozpoczęta w 2001 roku i zakończona w 2010 roku. Postacie składane z zestawów klocków mają przypisane określone cechy charakteru i umiejętności. Zabawki wzorowano i częściowo zaczerpnięto z mitologii polinezyjskiej.

Seria została wznowiona w 2015 roku.

Historia

  • BIONICLE powstało w roku 2001, ale było projektowane znacznie wcześniej. W 1997 roku LEGO dosięgnął jednak kryzys.
  • BIONICLE było już zaprojektowane w 1999, gdy wydano ostatnie serie Slizer/Throwbots, ale dopiero w 2001 zostały wydane, gdy LEGO skończyło wytwarzanie form do produkcji nowych elementów. Pierwsze zestawy wypuszczono w rok po zamknięciu serii RoboRiders, o robotach-motocyklach szukających Wirusa w Internecie, w styczniu 2001 dla Europy i czerwcu tego roku dla USA i Kanady. Bardzo szybko zostały wyprzedane i trzeba było dostarczyć nowe partie, aby zaspokoić rynek. Historia lat 2001 - 2003 znajduje się w książkach "BIONICLE Chronicles", 2004 - 2005 - "BIONICLE Adventures", a 2006 - 2008 - "BIONICLE Legends". W 2010 roku wyszła ostatnia seria - Gwiazdy BIONICLE, a w drugiej połowie 2010 roku wyszła seria zastępująca BIONICLE - Hero Factory.
  • W 2015, po pięcioletniej przerwie, seria została wznowiona.

Zestawy

2001

2002

2003

2004

2005

2006

2007

2008

2009

2010

2015

Filmy

Gry wideo

Galeria

Linki Zewnętrzne

Więcej w Fandom

Losowa wiki