Fandom

Legopedia Wiki

Gandalf

2364strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Gandalf
Gandalf.jpg
Seria: The Lord of the Rings
Akcesoria: Peleryna, Kapelusz Czarodzieja, Włócznia, Glamdring, mapa

Gandalfminifigurka z serii LEGO The Lord of the Rings. Występuje w kilku zestawach, po raz pierwszy została wprowadzona w roku 2012. Przedstawia Majara Gandalfa Szarego (później Białego).

Opis

W trzech pierwszych wariantach minifigurka Gandalfa przedstawiała Gandalfa Szarego, który posiadał jasnoszarą, długą brodę i był odziany w togę w kolorze kamiennym ciemnoszarym (z nadrukiem). W zależności od wariantu posiadał dodatkowo kapelusz i pelerynę, włócznię lub samą pelerynę.

Mikrofigurka Gandalfa Szarego składa się z trzech części, w tym z głównego elementu korpusu i głowy. Część ta była zadrukowana.

Minifigurka Gandalfa Białego cechowała się tym, że Majar posiadał długie, białe włosy i długą, białą brodę. Przyodziany był w biały strój (korpus z nadrukiem) oraz pelerynę tego samego koloru. Posiadał też białą włócznię.

W niektórych wersjach minifigurka ta posiadał obracaną głowę z jednym dodatkowym, alternatywnym wyrazem twarzy - zamiast poważnego, wściekły.

Opis z LEGO.com

Na temat Gandalfa Szarego

Opis z thehobbit.lego.com

Gandalf Szary jest jednym z najpotężniejszych czarodziejów Śródziemia. Ulubioną magiczną bronią Gandalfa jest jego kostur. Można go używać do rzucania czarów, ale sprawdza się też jako laska. Gandalf przyłącza się do misji, której celem jest odebranie ognistemu smokowi Smaugowi krasnoludzkiego królestwa Ereboru i dawno utraconego skarbu. Po drodze Gandalf znajduje wskazówki, że na świat mogło powrócić wielkie pradawne zło. Aby odkryć prawdę, Gandalf musi pozostawić swych przyjaciół ich własnej pomysłowości i ruszyć w drogę, która zaprowadzi go w najmroczniejsze zakątki Śródziemia.

Opis z thelordoftherings.lego.com

Gandalf Szary jest uważany za najstarszego i najmędrszego z czarodziejów Śródziemia. Słynie też z widowiskowych fajerwerków. Lecz pokonanie wszystkich przeciwności, na jakie natknie się Drużyna, będzie wymagać czegoś więcej niż fajerwerki. Gandalf od dawna już walczy z odradzającym się złem. Ulubioną magiczną bronią Gandalfa jest jego kostur. Można go używać do rzucania czarów, ale sprawdza się też jako laska. Tylko on może stanąć na czele Drużyny i przeprowadzić ją przez góry, kopalnie i chmary wrogów... a w razie wątpliwości zda się na swój niezawodny nos.

Na temat Gandalfa Białego

Nawet kiedy wydawało się, że zgasła już wszelka nadzieja po tym, jak Gandalf Szary został strącony przez Balroga w najgłębsze płomienie, podjął walkę i w końcu zwyciężył demona. Z bezczasu powrócił jako Gandalf Biały, by zniszczyć zło i przywrócić pokój w Śródziemiu.

Warianty

Galeria

Występowanie

Minifigurka Gandalfa pojawiła się w zestawach:

Linki zewnętrzne

Więcej z Fandomu

Losowa wiki