FANDOM

Kapitan Roger
Roger.jpg
Seria: Piraci
Akcesoria: kapelusz, epolety, kordelas, pistolet, mapa

Kapitan Roger - minifigurka i postać LEGO® pochodząca z serii Piraci. Przedstawiała kapitana Piratów. W formie animowanej minifigurki Kapitan Roger był również bohaterem kilku gier komputerowych LEGO. Nosił w nich imię Captain Redbeard.

Opis minifigurki

Minifigurka miała żółtą głowę z nadrukowaną czerwoną brodą i wąsami, pomiędzy którymi widoczny był prosty uśmiech. Prawe oko było zwykłe (tzn. czarna kropka), a lewe "zasłonięte" kwadratową przepaską. Nad oczami narysowana była czerwona grzywka. Korpus i ramiona były czarne. Prawa dłoń była tradycyjna, lewa natomiast była jasnoszarym hakiem. Nadruk na przodzie tułowia zawierał ozdobne, żółte "obszycia" przy zapięciach, zielony żabot pod szyją, fragment zielonej koszuli i dwa brązowe pasy z żółtymi sprzączkami - jeden przebiegający skośnie i drugi tuż nad biodrami. Nogi, podobnie jak dłonie, nie były symetryczne - lewa była normalna, w kolorze czarnym, prawa natomiast była brązowa i przypominała drewnianą protezę.

Akcesoria

Minifigurkę uzupełniały różne akcesoria. Zawsze był to czarny kapelusz, tzw. pieróg, z nadrukiem czaszki i skrzyżowanych piszczeli oraz brązowe epolety. Ponadto, w zależności od zestawu, ludzik korzystał z mapy, kordelasa lub pistoletu.

Zestawy, w których się pojawia

Nazwa Rok pojawienia się Dostępny w Polsce
6251 Piraci i Żołnierze 1989 Tak
6252 Piraci, żołnierze, skarb, papuga i małpa 1993 Tak
6267 Tawerna żołnierzy 1991 Tak
6270 Wyspa Rekinów 1989 Tak
6273 Przystań Jamaica 1991 Tak
6279 Kryjówka Kapitana Rogera 1995 Tak
6285 Statek Piracki "Czarny Rekin" 1989 Tak
6286 Statek Piracki "Czarny Rekin II" 1993 Tak
6289 Okręt wojenny piratów 1996 Tak

Gry, w których się pojawia

  • LEGO Szachy - jest liderem czerwonych bierek w wersji fabuły z piratami i żołnierzami. Towarzyszy mu krokodyl. W krótkich filmikach przedstawiających historyjkę próbuje ukraść Gubernatorowi Broadside’owi najpierw mapę, a później skarb.
  • LEGO Racers - pojawia się w dwóch etapach turnieju: pierwszym (gdzie jest mistrzem toru) i czwartym. Zbiera czerwone klocki bonusowe. Po pokonaniu go w pierwszym etapie gracz otrzymuje możliwość użycia elementów minifigurki Kapitana do komponowania swojej postaci.

Ciekawostki

  • Kapitan Roger był pierwszym ludzikiem w historii, który miał brodę, hak zamiast dłoni i protezę nogi.

Zobacz też

Więcej z Fandomu

Losowa wiki