Fandom

Legopedia Wiki

Ninjago

2320stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Ninjago
Ninjagologo.png
Główna seria: Lego System
Dostępna w latach : 2011 - obecnie

Ninjago (z podtytułem Masters of Spinjitzu (polska nazwa - Mistrzowie Spinjitzu)) - jest serią opowiadającą o dawniej czterech, później pięciu, a obecnie sześciu młodych wojownikach ninja trenujących tajną sztukę Spinjitzu. Nauka tej sztuki to jedyna szansa na pokonanie złego Lorda Garmadona (dawniej). Ninja walczyli również z Wężonami, złym Mrocznym Władcą i jego armiami: Kamiennej Armii i Ninjadroidami, wygnanym Mistrzem Chenem i duchami na czele z dawnym uczniem Sensei'a Wu - Morro. Obecnie dzielni Ninja walczą z dżinem Nadakhanem i jego podniebnymi piratami.

Fabuła

2011

Sensei Wu rekrutuje czterech młodych wojowników: Kai'a, Jay'a, Cole'a i Zane'a. Mają oni w sobie moce żywiołów i zdolności Spinjitzu - sztuki walki polegającej na tworzeniu niewielkiego tornada wokół użytkownika. Muszą odnaleźć cztery Złote Bronie Spinjitzu i pokonać mrocznego Lorda Garmadona i jego armię Szkieletów.

2012

Na horyzoncie pojawia się Lloyd Garmadon - młody syn Lorda Garmadona. Uwalnia on starożytne zło - Wężonów. Chcą oni przebudzić Pożeracza Światów, który pożre Krainę Ninjago. Ninja muszą powstrzymać Wężonów, a na dodatek chcą odkryć, który z nich stanie się przeznaczonym Zielonym Ninja. W tym celu przesuwają młodego Lloyda na swoją stronę i szukają sojuszu u dawnego wroga - Lorda Garmadona. Okazuje się, że to właśnie Lloyd ma zostać Zielonym Ninja mogącym pokonać Mrocznego Lorda.

2013

Lord Garmadon z powrotem przechodzi na złą stronę, a na dodatek ma cztery Złote Bronie. Tymczasem Ninja szkolą Lloyda na potężnego wojownika, czego skutkiem jest utrata Broni przez Garmadona, ale również dorośnięcie Lloyda. Lord odkrywa tajemniczą Wyspę Ciemności z tajemniczym Mrocznym Władcą. Okazuje się, że prawdziwym wrogiem dobrych wojowników nie jest Garmadon, lecz właśnie Mroczny Władca. Ninja w Świątyni Światła odzyskują moce stracone razem ze Złotymi Broniami i otrzymują nowe stroje. Lloyd musi stoczyć ostateczną bitwę z Władcą. Staje się on Złotym Ninja, a Garmadon uwalnia się od zła.

2014

Po pokonaniu Mrocznego Władcy stolica Ninjago zostaje unowocześniona przez genialnego wynalazcę Cyrusa Borga. Niestety Władca powraca, a jedynym sposobem na pokonanie go jest użycie Technoostrzy i usunięcie go. Ale plan niszczy stary wróg - Pythor, przywódca Wężonów. Władca porywa Lloyda i kradnie mu moc, aby odzyskać ciało. Prawie mu się to udaje, jednak żeby uzyskać odpowiednią moc musi zdobyć Złote Bronie, które wyleciały wcześniej w kosmos. Lloyd traci jednak Złotą Moc i zostaje mu Energia. Armia Ninjadroidów leci na kometę, a Ninja z nimi. Niestety nie udaje im się ich powstrzymać, a Władca staje się potężniejszy niż kiedykolwiek. Jednak biały Ninja - Zane poświęca się, aby go zniszczyć raz na zawsze.

2015

1 połowa

Po utracie Zane'a drużyna Ninja rozpada się, jedynie Lloyd wciąż pozostaje wojownikiem. Próbuje on na nowo, bez Zane'a, zjednoczyć drużynę. Spotykają się w restauracji Mistrza Chena, gdzie znajdują tajemnicze zaproszenie na Turniej Żywiołów Mistrza Chena - na dodatek z zapewnieniem, że Zane żyje! Ale mają zachować to w tajemnicy. Jednak Garmadon odkrywa ich plan i płynie na Wyspę Chena razem z Ninja. Na statku wojownicy odkrywają, że nie oni jedyni mają moce żywiołów, i że żywiołów jest dużo więcej niż myśleli. Na wyspie rozpoczyna się Turniej i kilku Mistrzów, w tym Cole, odpadają. Okazuje się, że Chen zabiera przegranym Mistrzom moce, aby wykonać pewne zaklęcie. Na wyspę przybywa Nya z Darethem. Dziewczyna infiltruje Chena, i odkrywa, że ktoś spośród Mistrzów jest szpiegiem i donosi Chenowi. Tymczasem Cole znajduje Zane'a i planują wydostać siebie i resztę uwięzionych Mistrzów z fabryki, do której trafili. Nya kradnie zaklęcie, ale musi uciekać do dżungli. W tym czasie na Turnieju pojawia się nowe zadanie - Mistrzowie muszą odnaleźć Nyę w dżungli. Ninja planują jej pomóc. Jednak to wszystko to przebiegły plan Chena, aby wyłapać wszystkich Mistrzów. Nie udaje mu się jednak złapać Lloyda i Garmadona, a oni znajdują Nyę, i czytają zaklęcie, w którym jest napisane, że Chen i jego armia zamierzają przeobrazić się w Anakondowców - najpotężniejszą rasę Wężonów. Chcą wywołać drugą wojnę z Wężonami. Lloyd przez Kai'a, który przeszedł na złą stronę trafia na ostatni etap Turnieju - walkę z Chenem. Niestety przegrywa, a Chen zabiera mu moc. Jednak Kai, który tylko udawał, i jego nowa miłość - Skylor, córka Chena odbiera mu laskę, w której były przechowywane żywioły, i niszczy ją, oddając Mistrzom ich moce. Cole, Zane, Jay i reszta Mistrzów wydostają się fabryki i przejmują wyspę, jednak korzystając z mocy swojej córki kończy zaklęcie i przemienia się w Anakondowca razem ze swoją armią. Ucieka z wyspy do Ninjago, gdzie podbija cały wschód. Żeby ruszyć na zachód, musi przejść przez Wąwóz Wielkich, gdzie Ninja, Mistrzowie i zwykli mieszkańcy Krainy Ninjago bronią się. Niestety armia Chena przebija się, ale Garmadon zsyła sam siebie do Przeklętej Krainy i staje się duchem, by przekląć fałszywych Anakondowców.

2 połowa

W czasie gdy armia Chena zsyłana była do Przeklętej Krainy, ktoś się z niej wydostał - Morro, Mistrz Wiatru i pierwszy uczeń Sensei'a Wu. Opętuje on Lloyda i poszukuje laski Sensei'a Wu. Udaje mu się ją zdobyć. Ninja tracą moce, ale odkrywają, że Morro chce odkryć Grobowiec Pierwszego Mistrza Spinjitzu, a w nim Kryształ Krainy - potężny artefakt umożliwiający łatwą podróż między wymiarami. Ale do tego potrzebne mu są dwie rzeczy - zwój Airjitzu, tajemniczej sztuki umożliwiającej latanie na krótkie odległości, i Miecz Świątyni pozwalający zobaczyć najbliższą przyszłość. Morro potrzebuje do tego pomocy, i wzywa inne duchy z przeklętej Krainy. Okazuje się, że ducha można zniszczyć wodą. Ninja docierają do Stiixu, miasta na wodzie, gdzie mieszka Ronin (Ronan), złodziej i posiadacz zwoju. Duchy przybywają tam chwilę później, i w wyniku walki zwój przejmuje Morro, ale Ronin mówi, że jest jeszcze inna możliwość nauczenia się Airjitzu, w zamian za udziały w herbaciarni Wu. Sensei i Misako mówią Nyi, że i ona ma zostać Ninja - z mocą Wody. Ninja podróżują do nawiedzonej świątyni Mistrza Yanga, twórcy Airjitzu. Udaje im się nauczyć Airjitzu, ale Cole staje się duchem. Aby zdobyć Miecz Świątyni, Ninja muszą wspiąć się na najwyższy szczyt w Ninjago - Zawodzącą Górę i dostać się do innego wymiaru - Królestwa Chmur. Ostatecznie Miecz zdobywa Kai, lecz Ronin go kradnie i przynosi duchom. Morro odkrywa lokalizację Grobowca, lecz Ronin, chcąc wynagrodzić Ninja kradzież Miecza, wysyła im lokalizację. Okazuje się, że Grobowiec jest pod wodą, w oceanie. Ninja tam wyruszają, ale czekają tam straszliwe pułapki. Po kilku perypetiach Morro zdobywa Kryształ, ale uwalnia Lloyda. Duch chce uwolnić swojego mistrza - Znakomitość, królową duchów, ogromnego stwora wielkości miasta. Uwalnia ją w Stiixie, ale Nya odkrywa swoją Pełnię Możliwości i zalewa Znakomitość ogromną falą, niszcząc setki duchów i Przeklętą Krainę.

2011

Spinnery:

Modele:

Polybagi

Breloczki

Magnesy

Zegarki

Akcesoria

Inne

2012

Spinnery:

Boostery:

Modele:

Polybagi

Inne

2013

Modele:

Inne

2014

Modele:

Polybagi

2015

Modele

Airjitzu

Polybagi

2016

Modele

Polybagi

Gry

Książki

Aktywizujące

Opowiadania

Naklejki

Brickmastery

Powieści graficzne

Magazyn

Inne

Filmy

Ciekawostki

  • W 2012 roku zestaw 2507 Świątynia Ognia został uznany za zabawkę roku na Amerykańskich Międzynarodowych Targach Zabawek w Nowym Jorku [1]

Galeria

Linki zewnętrzne

Przypisy

  1. The Hot Toys.com

Serie LEGO System
Miasto i jego podserie City \ Brygada Ratunkowa R.E.S.Q \ Extreme Team \ Nurkowie \ Wyścigi
Kosmos i jego podserie Kosmos \ Alien Conquest \ Discovery \ Life on Mars \ Galaxy Squad \ Insectoids \ Mars Mission \ Space Police \ UFO
Inne serie Adventurers \ Agents \ Alpha Team \ Aqua Raiders \ Aquazone \ Arctic \ Atlantis \ Architecture \ Basic \ Belville \ Bricks & More \ Castle \ Creator \ LEGO Ideas \ Dino \ Exo-Force \ Football \ FreeStyle \ Jack Stone \ Legends of Chima \ LEGO Games \ Minifigures \ Mixels \ Model Team \ Monster Fighters \ Ninja \ Ninjago \ Paradisa \ Pharaoh's Quest \ Pirates \ Power Miners \ Radio Control \ Race \ Racers \ Rock Raiders \ Shell \ Statki \ Studios \ Time Cruisers \ Vikings \ Western
Serie licencjonowane Avatar: The Last Airbender \ Batman \ Disney The Lone Ranger \ Disney's Mickey Mouse \ Disney Princess \ Indiana Jones \ Jurassic World \ Harry Potter \ The Lord of the Rings \ Pirates of the Caribbean \ Prince of Persia: The Sands of Time \ Scooby Doo \ SpongeBob SquarePants \ Star Wars \ Super Heroes \ Teenage Mutant Ninja Turtles \ The Hobbit \ The LEGO Movie \ Toy Story \ Ultimate Collector's Series

Więcej w Fandom

Losowa wiki