Fandom

Legopedia Wiki

Traveller's Tales

2363strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Traveller's Tales
Tt games.gif
Data założenia: 1989
Ważni pracownicy: Jon Burton

Jonathan Smith

Produkty: Gry z serii LEGO

Traveller's Tales – brytyjskie studio z siedzibą w Knutsford zajmujące się tworzeniem gier komputerowych, autorzy większości gier z serii LEGO. Firma jest częścią TT Games, wchodzącej w skład Warner Bros. Interactive Entertainment. Założona została 1989 roku przez Jona Burtona. Oprócz klockowych gier, Traveller's Tales przygotowuje również gry na podstawie filmów.

Jest w posiadaniu licencji na tworzenie gier z serii LEGO na całym świecie. To jedyne studio, które tworzy nieprzerwanie tak dużo klockowych gier na wszystkie liczące się w dniu premiery gry konsole.

Historia

Travellerstales19902006 Logo.jpg

Poprzednie logo (1990-2006)

Rozpoczęto produkcję gier przy współpracy ze studiem Psygnosis. Pierwszą grą Traveller's Tales był Leander, znany również jako The Legend of Galahad. Razem z Psygnosis wyprodukowali także Bram Stoker's Dracula, czy inne oryginalne produkcje takie jak Puggsy. Dzięki porozumieniu między Psygnosis / Sony Imagesoft (firma Sony już wtedy posiadała Psygnosis) a Disney, Traveller's Tales mogło wyprodukować parę tytułów na licencjach Disneya, takich jak Mickey Mania, czy opartych na filmach Pixara, czyli Toy Story, A Bug's Life, Toy Story 2 i Finding Nemo (te ostatnie dzięki umowie z Activision i THQ). Jednak w latach 90-tych to firma Traveller's Tales była znana najbardziej z gier wyprodukowanych przy ścisłej współpracy z Sonic Team, czyli Sonic 3D Blast i Sonic R, wydanych przez firmę Sega. Osiągnęli dużą popularność i wiele sprzedanych sztuk dzięki ich niezwykle udanej grze LEGO Star Wars: The Video Game w 2005 roku. 

Firma została kupiona przez Warnes Bros z dniem 8 listopada 2007 roku, lecz nadal działali niezależnie z ich grą LEGO Batman: The Videogame, która została wydana we wrześniu 2008 roku. Następnie kontynuowali swoją pracę na licencjonowanych tytułach takich jak LEGO Indiana Jones 2: The Adventure Continues, LEGO Harry Potter Lata 5-7, LEGO Władca PierścieniLEGO Batman 2: DC Super Heroes czy LEGO Marvel Super Heroes. Podczas Star Wars Celebration IV zapowiedziano również, że LEGO Star Wars IV jest w produkcji, lecz nie podano żadnych zdjęć ani przybliżonej daty premiery. Firma przygotowała także tytuły takie jak LEGO City Undercover (ekskluzywnie dla Wii U). Dnia 7 lutego 2014 roku została wydana ich gra na podstawie oficjalnego filmu LEGO Przygoda.

Studio pierwotnie tworzyło w małych biurach Southport, Lancashire, lecz później przeniesione zostało do większych w Knutsford w Cheshire.

Spis gier wyprodukowanych przez Traveller's Tales

Wydane

Więcej z Fandomu

Losowa wiki